Dersin Adı | Konuşma ve Sunma Becerileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SB 230 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin sözlü ve yazılı sunum becerilerini geliştirecek temel unsurları ve ipuçlarını öğrenmeleri ve dersin sonunda etkili sunum ve poster hazırlayabilmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, etkili konuşma ve sunma teknikleri hakkında teorik bilgi ve uygulamaları içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | -Dersin Tanımı ve Dersten Beklentiler -Neden Etkili Konuşmalıyız? -Neden Etkili Sunmalıyız? | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
2 | Etkili İletişim Teknikleri | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
3 | Beden Dili, Mimik ve Jestler | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
4 | Farklı Kültürlerde Beden Dili | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
5 | Konuşma Sanatı ve Konuşmacı Özellikleri | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
6 | Etkili Konuşma Teknikleri | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
7 | Hazırlıklı ve Hazırlıksız Konuşma Örnekleri : Bireysel Sunumlar | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
8 | Etkili Sunum Teknikleri | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
9 | Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri CV Hazırlama Teknikleri | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
10 | Bireysel Çalışma: Powerpoint Sunumu | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
11 | Bireysel Çalışma: Powerpoint Sunumu | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
12 | Poster Hazırlama Teknikleri Bildiri Hazırlama Rapor hazırlama teknikleri | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
13 | Bireysel Çalışma: Poster Sunumu | - Prof. Dr. Demet Gürüz, Dr. Ayşen Temel Eğinli, Etkili Sunum Teknikleri, Ekim 2010, Ankara |
14 | Bireysel Çalışma: Poster Sunumu | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | - Carnegie D. (1999). Etkili konuşma sanatı. Ankara : Öteki Yayınları, ss:1-189, ISBN-ISSN: 975-7782-69-6. - Kardaş M. N. (2020) Konuşma Eğitimi. 1. Baskı: Eylül, Ankara. ss:1-344, ISBN 978-625-7228-31-2. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | George W. Fotis (1998). Kişisel etkinizi geliştirin: insan ilişkilerinde etkili olmak için gereken 9 temel özellik. İstanbul : Rota, ss: 1-122. ISBN-ISSN: 975-7805-86-6 Ker Dincer M (2012). İletişimin kalbi : sözsüz iletişim becerileri. Ankara : Nobel Akademik, ss: 1-409, ISBN-ISSN: 978-605-133-319-9. -Flynn N., Flynn T. (2000). Writing effective e-mail. London : Kogan Page, ss: 1-128. ISBN-ISSN: 0-7494-3326-4.-Donald H. Weiss. (1993) Etkili Özgeçmis Yazma Teknikleri. Rota Yayinlari ss: 1-67. ISBN-13 : 975-780528-9. -Donald H. Weiss. (1997) Görüşme teknikleri. İstanbul : Rota,. ss: 1-71. ISBN- ISSN: 975-780517-3. - Tutar H. (2002) Mesleki yazışma teknikleri. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, ss:1- 231. ISBN-ISSN: 975-591-398-X. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 40 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 15 | |
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Bütüncül yaklaşımla aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve yeni yaklaşımları takip eder. | ||||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| ||||||
7 |
| ||||||
8 |
| ||||||
9 |
| ||||||
10 |
| ||||||
11 |
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest